alexandra magneby

NYTT ÅR.. NYTT....

Publicerad 2015-01-09 15:38:00 i DAGBOK,

Tillbaka till verkligheten, efter all denna ledighet.. Men visst har det varit underbart? Först och främst tagit igen all denna sömn från hela höstterminen, ja herregud vad jag har sovit egentligen. Jag har firat jul, nyår, umgåtts med alla underbara människor i min omgivning. Tagit tag i verkligheten bakom fasaden av skola och måsten. Levt i nuet och nästan lagt mig och faktiskt läst en bok jag vill läsa, när jag gjorde det sist kan jag inte minnas. Men med en julklapp som en samlingsbok med bilder och text därtill med innehåll med en av de finaste människor jag stött på, Håkan. En samlingsbok från konserten på Ullevi förra sommaren, då är det inte så svårt. Förra veckan fick jag faktiskt sett filmen från den konserten, det var lite av en återupplevelse av den, rysningar! Hela den dagen, kvällen, allt! Går faktiskt inte att beskriva med ord. Solen sken, alla människor, glädjen och från första stund från att musiken rullade igång, med Håkan och hans texter som balsam runt själen. En flera timmars terapi. Som vanligt känns det som envägskommunikation, han talar till en, det är fint. Ett nytt år har hunnit segla fram, vi är inne på 2015. Alla studenters år, mitt år? Vad hände? Jag som aldrig trodde jag skulle stå på ett flak och hoppa runt med den obeskrivliga glädjen, den vita hatten på sniskan helt ovetandes om framtiden. 2015, det ser bara snyggt ut som Amanda Schulman sade i Fredagspodden idag, 2015, man ser att det skriker av framgång, förhoppningar och överraskningar. Jag är så redo!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela