alexandra magneby

FALLBREAK..

Publicerad 2014-10-27 18:33:54 i DAGBOK,

 Godkväll peeps. Måndag igen, och denna morgon möts man utan något dundrande alarm liknande ett.. Brandlarm? (Svårväckt svar: ja) Haha, otroligt skönt med en ledig måndag iallafall! Har varit en väldigt go dag idag, bara gjort saker som jag vill och känner för. Frukost på sängen till en lite halvslö kärlekskomedi, plugga lite, tränat lite, läst och fantiserat bort ett tag. Just nu läser jag en bok i engelskan som heter One day, den finns även i film och jag vet att jag har sett den tidigare. Det var ett tag sedan däremot så jag började titta på den i eftermiddags, blir helt tagen av historien. 15 juli år 1988 träffas två unga människor på sin examensnatt, då helt ovetande om livet. Två människor nyfikna, men samtidigt rädda för tankar om framtiden. Så olika personer, men ändå så lika. Någonstans hittar de alltid tillbaka till varandra och inser att de är varandras öden, så otroligt fascinerande och fin historia. Haha, ja man blir faktiskt en skvätt tårögd. Jag är ju en expert på att sätta mig in i filmer, hoppa och skutta av glädje när något går som man vill, lyckliga slut i filmer kan jag sitta och klappa åt. Vara exalterad för en minut och känna glädje som om jag själv var med och bidrog till det lyckliga slutet... Haha, vad jag älskar livet egentligen.. Huvudkaraktär i sin egen film, vad fint.
 
Min vecka ser ut att bli en riktigt bra sådan, mitt sista höstlov någonsin. Häftigt! Jag ska bl.a. försöka hitta någon form av halloween-utstyrsel till helgen, hälsa på mormor, åka till min saknade paps i Särö och ha en hel-dag med min bästa mamma för shopping och kvalitetstid! Ha en fin måndagskväll! XO A

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela